Sfaturi
pentru intretinere
• Verificati presiunea in mod regulat,
cel putin o data pe luna (nu uitati de roata de rezerva).
• Nu
dezumflati niciodata cauciucurile calde.
•Respectati valorile de presiune indicate
in manualul de operare a vehiculului pentru diferite pozitii ale
anvelopelor si pentru stilul in care veti sofa.
•Montati intotdeauna capace de valva de
tip etans si insurubati-le cu grija.
•Cand anvelopele sunt noi, conduceti cu
viteza moderata primii 300 de kilometri. Pentru anvelopele din
clasele H/V/W/Y/Z in special, limitati viteza pe primii 50 de
kilometri.
•Socurile violente cu bordura, gropile
si alte tipuri de obstacole pot cauza deteriorari interne anvelopelor,
care nu vor fi imediat vizibile. In acest caz, apelati la un expert
pentru a inspecta atat interiorul, cat si exteriorul anvelopei.
•Verificati periodic echilibrarea rotilor.
•Adancimea profilului anvelopei trebuie
verificata periodic. Cu cat adancimea de profil este mai redusa,
cu atat creste riscul de derapare pe carosabil umed. Adancimea
benzii de rulare nu trebuie niciodata sa fie sub limita legala
(1,6 mm). Totusi, pentru a pastra limitele de siguranta, indiferent
de conditiile meteo, care se pot schimba brusc, va sfatuim sa
va inlocuiti anvelopele daca adancimea profilului este sub 3 mm.
•Pentru a mentine intacte caracteristicile
de rulaj ale vehiculului, va recomandam sa rotiti anvelopele intre
ele la fiecare 10.000 de km, fara a le incrucisa.
•In caz de uzura neregulata, verificati
anvelopele si inlocuiti-le dupa cum vi se recomanda.
•Daca se inlocuiesc doar doua anvelope,
montati-le pe cele noi pe axul din spate, indiferent care sunt
rotile de actionare.
•Daca se folosesc anvelope temporare (de
urgenta), aveti grija sa va conformati conditiilor de folosire
specificate de fabricantul vehiculului si nu depasiti niciodata
80km/h.
•Daca inlocuiti anvelopele de vara cu cele
de iarna, schimbarea trebuie facuta pentru ambele axe ale masinii.
•La anvelopele vehiculelor stationate pe
perioade mai lungi e important sa cresteti presiunea cu 0,5 bar
sau sa plasati greutatea masinii pe un cric si nu pe anvelope.
•Anvelopele imbatranesc chiar daca nu au
fost folosite sau au fost folosite doar ocazional. Crapaturi pe
flanc, insotite uneori de o deformare a carcasei, sunt semne de
imbatranire. Anvelopele vechi si imbatranite trebuie verificate
de specialisti in anvelope pentru a stabili capacitatea lor de
a fi refolosite. In orice caz, dupa cinci ani de utilizare, indiferent
de adancimea reziduala de rulaj sau de kilometraj, verificati-va
anvelopele si ganditi-va la posibilitatea inlocuirii acestora.
•Din motiva legate de siguranta, la viteze
mari, va recomandam sa nu reperati anvelope cu coduri de viteza
V/W/Y/ZR.
Absolut
de evitat:
• Utilizarea necorespunzatoare
• Supraincarcarea
• Presiunea nepotrivita in cauciucuri (suprapresiune
sau subpresiune)
• Viteze ce depasesc limita permisa de
anvelopa
• Dimensiunile necorespunzatoare ale anvelopelor
sau rotilor
• Folosirea unor camere de aer necorespunzatoare
(cand este nevoie)
• Folosirea unei camere de aer la rotile
si anvelopele tip tubless
• Nu dezumflati niciodata anvelopele calde
• Folosirea de anvelope cu indici de viteza
si/sau indice de incarcare nepotrivite pentru vehicul
•Repararea anvelopelor deteriorate in afara
benzii de rulare
•Evitati contactul cu hidrocarburi pentru
curatarea flancurilor anvelopelor.
•Folosirea prelungita a lanturilor de zapada
pe sosele neacoperite de zapada.